Update 11/02 - Reisverslag uit Samarinda, Indonesië van Lore Noben - WaarBenJij.nu Update 11/02 - Reisverslag uit Samarinda, Indonesië van Lore Noben - WaarBenJij.nu

Update 11/02

Blijf op de hoogte en volg Lore

11 Februari 2015 | Indonesië, Samarinda

Ben ik weer!

Het is ondertussen al woensdag week 2, tijd gaat best snel hier!
Zondag ben ik met Louise naar de mall (winkelcentrum) geweest, ze had nog nieuwe kleren nodig. Ikzelf heb niets gekocht want ik voelde me zondag erg suboptimaal. De rest van de dag heb ik daarom ook niet veel andere spannende dingen gedaan.
Maandag begon mijn 2de week in het ziekenhuis, een hopelijk meer succesvolle week! En tot nu toe valt dat ook goed mee! Maandag had ik een afspraak met de infectieziekten specialist en hebben we dengue patiënten gezien op de afdeling. Hij heeft me toen ook 3 patiënten toegewezen die ik de rest van de week moet opvolgen. Helaas was ik wel weer voor het middaguur klaar. 's Middags ben ik dan naar het reisbureau geweest om mijn vliegtickets te veranderen. Ik had mijn vliegtickets zo geboekt met de gedachte hier tot vrijdag te moeten werken en dan zondag terug naar het koude westen te vliegen, maar nu dus blijkt dat ik in die laatste week enkel een presentatie moet geven over mijn avonturen hier, ben ik niet van plan zo lang in Samarinda te blijven hangen. Ik heb bijgevolg mijn vlucht van Balikpapan naar Jakarta op zondag geannuleerd en wil nu 2 aparte vluchten boeken zodat ik mijn laatste week in het mooie Yogjakarta kan doorbrengen. Daar staan namelijk 2 mooie tempels in de buurt die op de UNESCO werelderfgoed lijst staan en verder lopen daar veel meer toeristen rond dan hier. Hiervoor moest dus eerst wel mijn presentatie verplaatst worden van woensdag naar maandag. Na een beetje aanhoudend doorvragen is me dat vandaag wel gelukt!
Dinsdag had de infectieziekten specialist geen tijd voor mij dus had ik een afspraak gemaakt met de pulmonoloog (longen), die tegelijk ook decaan is van de universiteit. Deze succesvolle dinsdagvoormiddag heb ik dus doorgebracht op de tuberculose afdeling waar ik een privé college kreeg van de decaan himself terwijl al het verpleegkundig personeel mij 2 uur lang zaten aan te staren. Ik heb wel veel bijgeleerd. Na het college vroeg de decaan waar ik nu heen ging, en ik zei hem dat ik de angkot naar huis zou nemen. Hij moest er om lachen en zei dat hij mij wel 'at the road' zou afzetten. Ik dacht dus dat hij me naar de weg zou brengen waar ik dus een angkot kon nemen, maar nee hoor hij heeft me gewoon voor de deur van het guesthouse afgezet. In de auto vertelde hij nog dat hij een aantal jaren geleden een Belgische AFS studenten een jaar bij hem had wonen, en dat hij me in de toekomst nog zou uitnodigen bij zijn thuis. Zijn vrouw kookt graag, en aangezien dat niet mijn grootste hobby is hoop ik dat dit ook effectief zal gebeuren!

dikke kussen